Account

1) Hoe maak ik een account aan bij ProBeauty?
Je kan een account aanmaken door op “Mijn Account” en vervolgens op “Registreren” te klikken. Maar ook tijdens het bestellen kan je een account aanmaken. Natuurlijk is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen. Bedenk wel dat het aanmaken van een account meerdere voordelen heeft, zo kan je bijvoorbeeld altijd je bestelhistorie terugzien.

2) Heb ik een account nodig om te bestellen?
Nee, je hebt geen account nodig om jouw favoriete hair & beauty producten bij ons te shoppen. We raden je wel aan om een account aan te maken omdat je dan altijd een overzicht hebt van je bestelgeschiedenis.

3) Hoe plaats ik een bestelling?
Shop jouw favoriete artikelen op onze webshop. Voeg item(s) toe aan je winkelwagen. Alles gevonden? Klik dan op de winkelwagen en ga naar “bekijk winkelwagen”. Klopt het overzicht van je bestellen? Vul dan je persoonlijke gegevens in of log in als je al een klant bij ons bent. Kies daarna jouw verzendmethode en kies al laatst de betaalmethode om je bestelling af te ronden.

4) Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Wanneer je probeert in te loggen, staat er onder het inlogveld “wachtwoord vergeten?”. Als je hierop klikt, ga je naar een aparte pagina waarop je het e-mailadres moet invullen dat bij ons bekend is. Naar dit adres wordt een e-mail gestuurd met een link waarmee je jouw wachtwoord opnieuw kan instellen.

5) Kan ik mijn bestelgeschiedenis ergens terugvinden?
Ja zeker! Dat kan als je een account bij ons hebt. Ga naar “mijn account” en kies dan voor “geschiedenis en details van mijn bestellingen”. Hier vind je jouw volledige bestelverleden en kan je ook je factuur downloaden.

6) Mijn e-mailadres en/of mijn inlognaam bestaat al, hoe kan dit?
In dat geval heb je waarschijnlijk al een account bij ons. Klik op “wachtwoord vergeten?” om je wachtwoord te resetten.

7) Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?
Soms komen onze e-mails in de spam terecht. Kijk daarom eerst even in deze map of je bevestingsmail hier in zit. Is dit niet het geval? Dan kan het zijn dat je misschien in alle haast een foutje hebt gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Neem contact op met onze klantenservice om je e-mailadres te wijzigen. Dit kan door te mailen naar klantenservice@probeauty.nl of door te bellen naar 0316-531501.

8) Worden artikelen in mijn winkelwagentje gereserveerd?
De artikelen in je winkelwagen worden niet gereserveerd. Het is bij ons niet mogelijk om producten te reserveren.

9) Hoe kan ik mij aanmelden/afmelden voor de nieuwsbrief?
Tijdens het aanmaken van een account kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Heb je al een account? Ga dan naar “mijn account” en kies voor “persoonlijke gegevens”. Hier kan je het vakje voor de nieuwsbrief aanvinken om hem te ontvangen en uitvinken om je uit te schrijven.

10) ProBeauty Zakelijk
Bent u een zakelijk klant? dan kan een zakelijk account u extra voordeel bieden. De eerste stap is om een account aan te maken. Als u dit gedaan heeft vult u de overige ontbrekende gegevens in op uw account onder 'adres'. Stuur dan een email naar onze klantenservice of bel naar ons op 0316-531501 om aan te geven dat het om een zakelijk account gaat. Als alle gegevens gecontroleerd en geverifieerd zijn wordt uw account omgezet naar een zakelijk account. Belangrijk: Elk account is uniek, wilt u gebruik maken van de voordelen is het belangrijk het juiste account te gebruiken.

Bestellen en verzenden

1) Ik heb een bestelling geplaatst maar de betaling is mislukt, wat kan ik doen?
Als de betaling is mislukt, kan je de bestelling opnieuw plaatsen. Je kan ook even telefonisch contact met ons opnemen. Bel hiervoor naar 0316 - 53 15 01.

2) Kan ik uit het buitenland bij jullie bestellen?
Dit kan zeker. Wij verzenden onze pakketjes naar de meeste landen in Europa. Hiervoor gelden wel afwijkende verzendkosten.

3) Kan ik mijn bestelling als cadeau in laten pakken?
Natuurlijk kan dat! Geef dit aan tijdens het afrekenen in het veld “opmerking”.

4) Wat zijn de verzendkosten bij ProBeauty?
Bij ons betaal je geen verzendkosten bij bestellingen boven de €30,-. Wanneer je voor minder bestelt, betaal je €4,95 aan verzendkosten. Voor bestellingen naar het buitenland gelden andere tarieven.

5) Wanneer heb ik mijn pakketje in huis
Bestel je favoriete hair & beauty items op werkdagen voor 21.00 uur en je hebt ze de volgende dag al in huis. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst zullen op maandag verzonden worden en heb je dus dinsdag in huis.

Annuleren

1) Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze toch annuleren. Kan dat?
Je kunt jouw bestelling voor 17:00 uur annuleren door te bellen naar 0316 - 53 15 01. Na 17:00 Kunt u mailen naar ons klantenservice

Bezorgen

1) Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat je bestelling verzendklaar is gemaakt, wordt deze aangemeld bij PostNL. Van PostNL krijgt je een e-mail met een track & trace code. Hier kan je jouw pakketje mee volgen.

2) Wat moet ik doen als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Als je niet thuis bent wanneer jouw pakket wordt bezorgd, levert PostNL je pakket af bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Je krijgt een kaartje thuis met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kan je op track & trace zien waar je je pakketje kan ophalen.

Levering / Ruilen / Retourneren

1) Kan ik mijn producten omruilen voor andere producten na ontvangst?
Ja, dit kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

2) Ik heb het verkeerde besteld, kan ik mijn pakketje terugsturen?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen je pakketje retour te sturen. ProBeauty kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij ons aankomen. Overweeg dus of je de zending aangetekend en/of verzekerd wilt versturen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

2-1) Wat zijn de kosten voor het retourneren?
De verzendkosten komen voor eigen rekening. U bent echter vrij om de vervoerder te kiezen om te retourneren.

Ook wij begrijpen dat dit misschien wat minder leuk is, maar door de hoge kosten helaas noodzakelijk. Wij bieden wel de mogelijkheid om tegen een gereduceerd tarief terug te zenden, waarbij u slechts 50% van het tarief dat postnl voor consumenten hanteert betaald. U krijgt dan van ons een retourlabel gemaild. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, zij kunnen u verder helpen.

2-2) Zijn er alternatieven om kosteloos te retourneren?
Ja, u kunt de zending afgeven op ons magazijn, of in een van de Multihair winkels. Daar wordt ervoor gezorgd dat uw zending naar de juiste afdeling gaat waar het verwerkt wordt. Belangrijk: de afhandeling (financieel) kan niet op deze locaties afgerond worden.

3) Ik heb de verkeerde producten ontvangen. Wat moet ik doen?
Dit is heel erg vervelend! Neem telefonisch contact met ons op door te bellen naar 0316 - 53 15 01. Dan gaan we dit samen oplossen!

4) Wat moet ik doen als ik een beschadigd product ontvangen heb?
Het kan helaas gebeuren dat je bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Heel vervelend! Als klant kan je hier natuurlijk niets aan doen. In dat geval is het handig om eerst foto’s te maken van de beschadiging en deze direct naar onze klantenservice te mailen. We nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en gaan samen met jou op zoek naar de beste oplossing.

5) Hoelang duurt de terugbetaling?
Het terug betalen gebeurt zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 kalender dagen.

6) Hoe werkt een terugbetaling?
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke bestelling hebt gedaan.

7) Moet ik iets bijvoegen aan mijn retourzending?
Voor een snelle en correcte verwerking is het handig om de pakbon bij toevoegen met daarop aangegeven dat u de levering wilt retourneren (geheel of gedeeltelijk) of wilt omruilen, of gebruik het formulier voor herroeping. Heeft u deze niet, dan is een schrijve met uw ordernummer, naam en adres gegevens voldoende. Verpak uw zending goed en op een deugdelijke manier en gebruik aub de verpakking niet als retour verpakking.

8) Hoeveel dagen heb ik om mijn order retour te sturen?
Je hebt 30 dagen de tijd om de producten die je terug wilt sturen op de post te doen, gerekend vanaf de dag dat je ze ontvangen hebt.

9) Wat is het retour adres?
Ons retour adres is:
Probeauty.nl
Informaticaweg 5B
7007CP Doetinchem

Download hier het modelformulier voor herroeping

Ga naar de pagina voor retouren

Garantie

1) Heb ik garantie op mijn bestelde producten?
Uiteraard heb je garantie op de bij ons besteld en geleverde artikelen. Op elektronische apparatuur heb je twee jaar volledige garantie. Mocht je hierop aanspraak willen maken, neem dan contact op met onze klantenservice.

2) Wat is de garantietermijn op mijn online bestelling?
Op elektronische apparatuur die je bij ons besteld hebt, heb je twee jaar volledige garantie.

3) Wat zijn de garantievoorwaarden?
De garantie is alleen geldig binnen de garantietermijn en wanneer er sprake is van een gegronde klacht. In de volgende gevallen is er geen sprake van een gegronde klacht:
- Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud
- Opzettelijke of door nalatigheid ontstane beschadiging
- Normale slijtage

Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.

4) Is wettelijke garantie van toepassing?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

5) Is er een termijn aan de garantie gekoppeld?
De garantietermijnen op onze website worden genoemd betreffen de fabrieksgarantie. Deze fabrieksgaranties doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Betalen

1) Welke betaalmogelijkheden zijn er bij ProBeauty?
Er zijn bij ProBeauty verschillende maner om te betalen:
- IDEAL: Gemakkelijk binnen Nederland. De betaling is direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Creditcard: Mastercard of VISA. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- PayPal: De betaling is direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Afterpay: Bij deze optie betaal je pas na ontvangst van de producten. Let op: U betaald aan Afterpay, en niet direct aan ons. Je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Overboeking: Bij deze optie betaal je vooraf. Je bestelling wordt na ontvangst van je betaling dezelfde werkdag verstuurd. In de regel is de verwerkingstijd 1 á 2 werkdagen.
- In3: Betaal uw aankoop in 3 termijnen. De eerste termijn voldoet u bij de aankoop, de overige 2 termijnen volgen later. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Webshopgiftcard: U betaald met een voorgedefinieerd tegoed of voucher. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Apple Pay: Betaal doormiddel van uw Apple device. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Payconiq: Betaal doormiddel van het scannen van de QR code. Dit verijst een Payconiq account. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Bancontact / Mister Cash: Betaal eenvoudig via uw vertrouwde Belgische bankomgeving. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- VVV Cadeaukaart: U betaald met een voorgedefinieerd tegoed of voucher. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 21.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!

Niet alle betaalmogelijkheden zijn in elk land beschikbaar

2) Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief btw?
Alle bedragen in onze shop zijn inclusief 21% of 9% BTW.

3) Hoe kan ik met een kortingscode betalen?
Tijdens het afrekenen kan je de kortingscode toepassen. Vul hem in het vak “kortingscode” in en druk op “toevoegen”. De korting wordt direct verrekend. Per bestelling kan je één kortingscode gebruiken.

4) Wat moet ik doen als mijn kortingscode niet werkt? 
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Denk hierbij aan de volgende punten:
- Voor sommige codes heb je een account nodig
- Sommige kortingscodes hebben bepaalde voorwaarden. Het kan zijn dat jouw bestelling niet aan deze voorwaarden voldoet
- Let goed op de geldigheid van de kortingscode
- Kijk of je de kortingscode goed gespeld hebt. Kijk vooral goed naar hoofdletters en leestekens
- Mocht het niet aan de bovenstaande punten liggen, dan raden wij aan om contact op te nemen met onze klantenservice

5) Wat zijn de bankgegevens van ProBeauty?
- IBAN: NL57 RBRB 0943 585 422
- BIC: RBRBNL21

6) Wanneer wordt mijn AfterPay factuur aangemaakt?
Na ontvangst van je bestelling krijg je binnen enkele dagen een betaaloverzicht van AfterPay per e-mail. Na ontvangst van dit betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen.

7) Waarom kan ik niet met Afterpay betalen?
Een betaling door middel van AfterPay kan door verschillende oorzaken worden geweigerd. Wegens privacy hebben wij hier helaas geen inzicht op. AfterPay kan je precies uitleggen waarom je betaling wordt geweigerd, wij raden je aan om met AfterPay contact op te nemen.

Klachten

1) Hoe dien ik een klacht in?
Indien je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening, kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.