Account

1) Hoe maak ik een account aan bij ProBeauty?
Je kan een account aanmaken door op “Mijn Account” en vervolgens op “Registreren” te klikken. Maar ook tijdens het bestellen kan je een account aanmaken. Natuurlijk is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen. Bedenk wel dat het aanmaken van een account meerdere voordelen heeft, zo kan je bijvoorbeeld altijd je bestelhistorie terugzien.

2) Heb ik een account nodig om te bestellen?
Nee, je hebt geen account nodig om jouw favoriete hair & beauty producten bij ons te shoppen. We raden je wel aan om een account aan te maken omdat je dan altijd een overzicht hebt van je bestelgeschiedenis.

3) Hoe plaats ik een bestelling?
Shop jouw favoriete artikelen op onze webshop. Voeg item(s) toe aan je winkelwagen. Alles gevonden? Klik dan op de winkelwagen en ga naar “bekijk winkelwagen”. Klopt het overzicht van je bestellen? Vul dan je persoonlijke gegevens in of log in als je al een klant bij ons bent. Kies daarna jouw verzendmethode en kies al laatst de betaalmethode om je bestelling af te ronden.

4) Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Wanneer je probeert in te loggen, staat er onder het inlogveld “wachtwoord vergeten?”. Als je hierop klikt, ga je naar een aparte pagina waarop je het e-mailadres moet invullen dat bij ons bekend is. Naar dit adres wordt een e-mail gestuurd met een link waarmee je jouw wachtwoord opnieuw kan instellen.

5) Kan ik mijn bestelgeschiedenis ergens terugvinden?
Ja zeker! Dat kan als je een account bij ons hebt. Ga naar “mijn account” en kies dan voor “geschiedenis en details van mijn bestellingen”. Hier vind je jouw volledige bestelverleden en kan je ook je factuur downloaden.

6) Mijn e-mailadres en/of mijn inlognaam bestaat al, hoe kan dit?
In dat geval heb je waarschijnlijk al een account bij ons. Klik op “wachtwoord vergeten?” om je wachtwoord te resetten.

7) Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?
Soms komen onze e-mails in de spam terecht. Kijk daarom eerst even in deze map of je bevestingsmail hier in zit. Is dit niet het geval? Dan kan het zijn dat je misschien in alle haast een foutje hebt gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Neem contact op met onze klantenservice om je e-mailadres te wijzigen. Dit kan door te mailen naar klantenservice@probeauty.nl of door te bellen naar 0316-531501.

8) Worden artikelen in mijn winkelwagentje gereserveerd?
De artikelen in je winkelwagen worden niet gereserveerd. Het is bij ons niet mogelijk om producten te reserveren.

9) Hoe kan ik mij aanmelden/afmelden voor de nieuwsbrief?
Tijdens het aanmaken van een account kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Heb je al een account? Ga dan naar “mijn account” en kies voor “persoonlijke gegevens”. Hier kan je het vakje voor de nieuwsbrief aanvinken om hem te ontvangen en uitvinken om je uit te schrijven.

Bestellen / verzenden

1) Ik heb een bestelling geplaatst maar de betaling is mislukt, wat kan ik doen?
Als de betaling is mislukt, kan je de bestelling opnieuw plaatsen. Je kan ook even telefonisch contact met ons opnemen binnen kantoortijden. Bel hiervoor naar 0316 - 53 15 01.

2) Kan ik uit het buitenland bij jullie bestellen?
Jazeker kan dit! Wij verzenden onze pakketjes naar de meeste landen in Europa. Hiervoor gelden wel afwijkende verzendkosten.

3) Kan ik mijn bestelling als cadeau in laten pakken?
Natuurlijk kan dat! Geef dit aan tijdens het afrekenen in het veld “opmerking”.

4) Wat zijn de verzendkosten bij ProBeauty?
Bij ons betaal je geen verzendkosten bij bestellingen boven de €30. Wanneer je voor minder bestelt, betaal je €4,95 aan verzendkosten. Voor bestellingen naar het buitenland gelden andere tarieven.

5) Wanneer heb ik mijn pakketje in huis
Bestel je favoriete hair & beauty items op werkdagen voor 18.00 uur en je hebt ze de volgende dag al in huis. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst zullen op maandag verzonden worden en heb je dus dinsdag in huis.

Annuleren

1) Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze toch annuleren. Kan dat?
Je kunt jouw bestelling voor 18.00 uur annuleren door te bellen naar 0316 - 53 15 01.

Bezorgen

1) Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat je bestelling verzendklaar is gemaakt, wordt deze aangemeld bij PostNL. Van PostNL krijgt je een e-mail met een track & trace code. Hier kan je jouw pakketje mee volgen.

2) Wat moet ik doen als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Als je niet thuis bent wanneer jouw pakket wordt bezorgd, levert PostNL je pakket af bij de buren of bij een PostNL-punt in de buurt. Je krijgt een kaartje thuis met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kan je op track & trace zien waar je je pakketje kan ophalen.

Retouren

1) Kan ik mijn producten omruilen voor andere producten na ontvangst?
Ja, dit kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

2) Ik heb het verkeerde besteld, kan ik mijn pakketje terugsturen?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen je pakketje retour te sturen. Producten die al geopend zijn, mogen niet retour worden gestuurd. De verzendkosten komen voor eigen rekening. ProBeauty kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij ons aankomen. Overweeg dus of je de zending aangetekend en verzekerd wilt versturen. Zorg ook dat je de zending voldoende frankeert, omdat we deze anders niet kunnen aannemen.

3) Ik heb de verkeerde producten ontvangen. Wat moet ik doen?
Dit is heel erg vervelend! Onze excuses! Neem even telefonisch contact met ons op door te bellen naar 0316 - 53 15 01, dan gaan we dit samen oplossen.

4) Wat moet ik doen als ik een beschadigd product ontvangen heb?
Het kan helaas gebeuren dat je bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Heel vervelend! Als klant kan je hier natuurlijk niets aan doen. In dat geval is het handig om foto’s te maken van de beschadiging en deze direct naar onze klantenservice te mailen. We nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en gaan samen met jou op zoek naar de beste oplossing.

5) Hoelang duurt de retourverwerking en terugbetaling?
Je hebt 14 dagen de tijd om de producten die je retour wilt sturen op de post te doen. Stuur de producten ongeopend terug en in de originele verpakking. Wij wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen. De kosten van het terugzenden van je pakketje komen voor eigen rekening. Vergeet niet de pakbon in de doos te doen!

6) Hoe werkt een terugbetaling?
Je hebt 14 dagen de tijd om de producten die je terug wilt sturen op de post te doen. Wij wachten met terugbetalen totdat wij de producten hebben ontvangen. De kosten van het terugzenden van je pakketje komen voor eigen rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke bestelling hebt gedaan.

7) Wat moet ik doen als ik mijn pakbon kwijt ben?
Ook is het mogelijk om in de bestelgeschiedenis je factuur toe te voegen. Ga naar “mijn account” en kies dan voor “geschiedenis en details van mijn bestellingen”. Hier vind je jouw volledige bestelverleden en kan je ook je factuur downloaden. Heb je geen account bij ons? In dit geval is het belangrijk om een papier bij jouw retour toe toevoegen met daarop:
- Ordernummer
- Producten die je retour stuurt
- Reden van retour.

8) Hoeveel dagen heb ik om mijn order retour te sturen?
Je hebt 14 dagen de tijd om de producten die je terug wilt sturen op de post te doen, gerekend vanaf de dag dat je ze ontvangen hebt.

Garantie

1) Heb ik garantie op mijn bestelde producten?
Uiteraard heb je garantie op de bij ons besteld en geleverde artikelen. Op elektronische apparatuur heb je twee jaar volledige garantie. Mocht je hierop aanspraak willen maken, neem dan contact op met onze klantenservice. Let op: schade valt niet onder garantie!

2) Wat is de garantietermijn op mijn online bestelling?
Op elektronische apparatuur die je bij ons besteld hebt, heb je twee jaar volledige garantie. Let op: schade valt niet onder garantie!

3) Wat zijn de garantievoorwaarden?
De garantie is alleen geldig binnen de garantietermijn en wanneer er sprake is van een gegronde klacht. In de volgende gevallen is er geen sprake van een gegronde klacht: - Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud
- Opzettelijke of door nalatigheid ontstane beschadiging
- Uitzonderlijke slijtage
Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.

Betalen

1) Welke betaalmogelijkheden zijn er bij ProBeauty?
Er zijn bij ProBeauty verschillende maner om te betalen:
- IDEAL: Gemakkelijk binnen Nederland. De betaling is direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 18.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Creditcard: Mastercard of VISA. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 18.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- PayPal: De betaling is direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 18.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Afterpay: Bij deze optie betaal je pas na ontvangst van de producten. Je bestelling wordt (mits geplaatst voor 18.00 uur) dezelfde werkdag nog verstuurd!
- Overboeking: Bij deze optie betaal je vooraf. Je bestelling wordt na ontvangst van je betaling dezelfde werkdag verstuurd. In de regel is de verwerkingstijd 1 á 2 werkdagen.

2) Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief btw?
Alle bedragen in onze shop zijn inclusief 21% of 9% BTW.

3) Hoe kan ik met een kortingscode betalen?
Tijdens het afrekenen kan je de kortingscode toepassen. Vul hem in het vak “kortingscode” in en druk op “toevoegen”. De korting wordt direct verrekend. Per bestelling kan je één kortingscode gebruiken.

4) Wat moet ik doen als mijn kortingscode niet werkt?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Denk hierbij aan de volgende punten:
- Voor sommige codes heb je een account nodig
- Sommige kortingscodes hebben bepaalde voorwaarden. Het kan zijn dat jouw bestelling niet aan deze voorwaarden voldoet
- Let goed op de geldigheid van de kortingscode
- Kijk of je de kortingscode goed gespeld hebt. Kijk vooral goed naar hoofdletters en leestekens
- Mocht het niet aan de bovenstaande punten liggen, dan raden wij aan om contact op te nemen met onze klantenservice

5) Wat zijn de bankgegevens van ProBeauty?
- IBAN: NL57 RBRB 0943 585 422
- BIC: RBRBNL21

6) Wanneer wordt mijn AfterPay factuur aangemaakt?
Na ontvangst van je bestelling krijg je binnen enkele dagen een betaaloverzicht van AfterPay per e-mail. Na ontvangst van dit betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen.

7) Waarom kan ik niet met Afterpay betalen?
Een betaling door middel van AfterPay kan door verschillende oorzaken worden geweigerd. Wegens privacy hebben wij hier helaas geen inzicht op. AfterPay kan je precies uitleggen waarom je betaling wordt geweigerd, wij raden je aan om met AfterPay contact op te nemen.