Frequently Asked Questions
Account
Hoe maak ik een account aan bij ProBeauty?
Je kan een account aanmaken door op “Mijn Account” en vervolgens op “Registreren” te klikken. Maar ook tijdens het bestellen kan je een account aanmaken. Natuurlijk is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen. Bedenk wel dat het aanmaken van een account meerdere voordelen heeft, zo kan je bijvoorbeeld altijd je bestelhistorie terugzien.
Heb ik een account nodig om te bestellen?
Nee, je hebt geen account nodig om jouw favoriete hair & beauty producten bij ons te shoppen. We raden je wel aan om een account aan te maken omdat je dan altijd een overzicht hebt van je bestelgeschiedenis.
Hoe plaats ik een bestelling?
Shop jouw favoriete artikelen op onze webshop. Voeg item(s) toe aan je winkelwagen. Alles gevonden? Klik dan op de winkelwagen en ga naar “bekijk winkelwagen”. Klopt het overzicht van je bestellen? Vul dan je persoonlijke gegevens in of log in als je al een klant bij ons bent. Kies daarna jouw verzendmethode en kies al laatst de betaalmethode om je bestelling af te ronden.
Kan ik mijn bestelgeschiedenis ergens terugvinden?
Ja zeker! Dat kan als je een account bij ons hebt. Ga naar “mijn account” en kies dan voor “geschiedenis en details van mijn bestellingen”. Hier vind je jouw volledige bestelverleden en kan je ook je factuur downloaden. Mocht het gaan om bestellingen die voor 31 Dec. 2022 zijn gedaan, moet u contact opnemen met onze klanten service: klantenservice@probeauty.nl
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Wanneer je probeert in te loggen, staat er onder het inlogveld “wachtwoord vergeten?”. Als je hierop "klikt", ga je naar een aparte pagina waarop je het e-mailadres moet invullen dat bij ons bekend is. Naar dit adres wordt een e-mail gestuurd met een link waarmee je jouw wachtwoord opnieuw kan instellen.
Mijn e-mailadres en/of mijn inlognaam bestaat al, hoe kan dit?
In dat geval heb je waarschijnlijk al een account bij ons. Klik op “wachtwoord vergeten?” om je wachtwoord te resetten.
Waarom heb ik geen bevestigingsmail ontvangen?
Soms komen onze e-mails in de spam terecht. Kijk daarom eerst even in deze map of je bevestingsmail hier in zit. Hotmail en Gmail kunnen het soms ook in de mappen "reclame' of "ongewenst" plaatsen. Is dit niet het geval? Dan kan het zijn dat je misschien in alle haast een foutje hebt gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. Neem contact op met onze klantenservice om je e-mailadres te wijzigen. Dit kan door te mailen naar klantenservice@probeauty.nl of door te bellen naar 0316-531501.
Worden artikelen in mijn winkelwagentje gereserveerd?
De artikelen in je winkelwagen worden niet gereserveerd. Het is bij ons niet mogelijk om online producten te reserveren.
Hoe kan ik mij aanmelden/afmelden voor de nieuwsbrief?
Tijdens het aanmaken van een account kan je je inschrijven voor de nieuwsbrief. Heb je al een account? Ga dan naar “mijn account” en kies voor “persoonlijke gegevens”. Hier kan je het vakje voor de nieuwsbrief aanvinken om hem te ontvangen.
Wil je je uitschrijven kan dit door gebruik te maken van de 'uitschrijf / afmeld' functie die in de nieuws brief / e-mail vermeld staat.
ProBeauty Zakelijk Account
Heeft u een kapsalon, Beauty Salon, ZZP Kapper/kapster en/of Nagel Studio Dan kan een zakelijk account u extra voordeel bieden!
De eerste stap is om uw volledige gegevens (NAW, Telefoon nummer, KvK en BTW nummer) aan onze klantenservice door te geven (klantenservice@probeauty.nl). Na controle en verificatie maken wij een professional account voor u aan. U kunt deze dan direct gebruiken. De prijzen passen zich automatisch aan na inlog volgens de geldende condities.
Heeft u al een bestaand account, zetten wij deze om.
Belangrijk: Elk account is uniek, wilt u gebruik maken van de voordelen is het belangrijk het juiste account te gebruiken.
Bestellen en verzenden
Hieronder vindt u de meest gestelde vragen omtrent uw bestelling.
Wat is de levertijd bij ProBeauty.nl
Alle bestellingen die gedaan worden op werkdagen (muv Vrijdag - tot 17:00) en op Zondag voor 23:59 worden de volgende dag geleverd (Levering geschied tussen 17:00 en 22:00). Bestellingen die gedaan worden op Vrijdag na 17:00 of op zaterdag worden de eerst volgende werkdag verzonden. Wilt u geen avond levering, of laat u het bezorgen op uw werk adres, kan dit uitsluitend met de optie: Besteld voor 17:00 dezelfde dag verzonden (levering 1-2 dagen)
Voor zakelijke klanten (zakelijk adres; winkel centra, industrie terrein) gelden afwijkende leveringsvoorwaarden. Bestellingen die gedaan worden voor 17:00 worden dezelfde dag verzonden.
Voor levering naar het buitenland gelden afwijkende tarieven en levertijden. De tarieven worden bepaald tijdens het afrekenen (op basis van adres). De indicatieve levertijden zijn terug te vinden op: DHL
Ik heb een bestelling geplaatst maar de betaling is mislukt, wat kan ik doen?
Als de betaling is mislukt, kan je de bestelling opnieuw plaatsen. Je kan ook even telefonisch contact met ons opnemen. Bel hiervoor naar 0316 - 53 15 01.
Kan ik uit het buitenland bij jullie bestellen?
Dit kan zeker. Wij verzenden onze pakketjes naar de meeste landen in Europa. Hiervoor gelden wel afwijkende verzendkosten. De verzendkosten worden per land tijdens het afreken process berekend.
Kan ik mijn bestelling als cadeau in laten pakken?
Natuurlijk kan dat! Geef dit aan tijdens het afrekenen in het veld “opmerking”.
Wat zijn de verzendkosten bij ProBeauty?
Bij ons betaal je geen verzendkosten bij bestellingen boven de €35,-. Wanneer je voor minder bestelt, betaal je €4,95 aan verzendkosten. Voor bestellingen naar het buitenland gelden andere tarieven. De verzendkosten worden berekend na het invullen van het bestemmingsland.
Wanneer heb ik mijn pakketje in huis
Bestel je favoriete hair & beauty items op werkdagen voor 17.00 uur en wij zorgen ervoor dat ze vandaag verzonden worden. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst zullen op de eerstvolgende werk dag worden verzonden.
Annuleren
De meest gestelde vragen over het annuleren vindt u hieronder.
Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil deze toch annuleren. Kan dat?
Je kunt jouw bestelling voor 17:00 uur annuleren door te bellen naar 0316 - 53 15 01. Na 17:00 Kunt u mailen naar ons klantenservice. Is uw bestelling reeds verzonden en wilt u het annuleren, kunt u het binnen 30dagen retourneren. Hier kunnen (retour)kosten aan verbonden zijn.
Bezorgen
De meest gestelde vragen over bezorging vindt je hieronder.
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Nadat je bestelling verzendklaar is gemaakt, wordt deze aangemeld bij de vervoerder. Van de vervoerder krijgt je een e-mail met een track & trace code. Hier kan je jouw pakketje mee volgen. Heeft u deze niet ontvangen? controleer uw spam map van uw email adres.
Tip: Download de app van DHL of Postnl (afhankelijk van gekozen vervoerder) en maak hier een account aan. Zo kunt u altijd alle pakketjes volgen die op uw adres zijn aangemeld.
Wat moet ik doen als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Als je niet thuis bent wanneer jouw pakket wordt bezorgd, levert PostNL/DHL je pakket af bij de buren of bij een PostNL-punt of DHL Punt in de buurt.
Tip: Download de Postnl App of de DHL App (afhankelijk van gekozen vervoerder) om uw pakketje te tracken. Zo weet u altijd waar uw pakketje (afgeleverd) is.
Levering / Ruilen / Retourneren
De meest gestelde vragen over: Levering / Ruilen / Retourneren vindt u hieronder.
Kan ik mijn producten omruilen voor andere producten na ontvangst?
Ja, dit kan. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Ik heb verkeerde besteld, kan ik mijn pakketje terugsturen?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen je pakketje retour te sturen. ProBeauty kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor zendingen die niet bij ons aankomen. Overweeg dus of je de zending aangetekend en/of verzekerd wilt versturen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Ik heb de verkeerde producten ontvangen. Wat moet ik doen?
Dit is heel erg vervelend! Neem altijd eerst (telefonisch) contact met ons op door te bellen naar 0316 - 531501 of te mailen naar onze klantenservice. Dan gaan we dit samen oplossen!
Wat zijn de kosten voor het retourneren?
De verzendkosten komen voor eigen rekening. U bent echter vrij om de vervoerder te kiezen om te retourneren.
Zijn er alternatieven om kosteloos te retourneren?
Ja zeker, u kunt de zending afgeven bij de ProBeauty (Plantsoenstraat 1B in Doetinchem) of in de Multihair winkel in Zevenaar (Muldershof 3 te Zevenaar). Daar wordt ervoor gezorgd dat uw zending naar de juiste afdeling gaat waar het verwerkt wordt. Belangrijk: de afhandeling (financieel) kan niet op deze locaties afgerond worden. Terugbetaling geschied altijd op dezelfde manier als waarmee bestelling geplaatst is.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd product ontvangen heb?
Het kan helaas gebeuren dat je bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Heel vervelend! Als klant kan je hier natuurlijk niets aan doen. In dat geval is het handig om eerst foto’s te maken van de beschadiging en deze direct naar onze klantenservice te mailen. We nemen je bericht zo snel mogelijk in behandeling en gaan samen met jou op zoek naar de beste oplossing.
Hoelang duurt de terugbetaling?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd (bewijs van afgifte).
Hoe werkt een terugbetaling?
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel, als waarmee je de oorspronkelijke bestelling hebt gedaan.
Moet ik iets bijvoegen aan mijn retourzending?
Voor een snelle en correcte verwerking is het handig om de pakbon bij toevoegen met daarop aangegeven dat u de levering wilt retourneren (geheel of gedeeltelijk) of wilt omruilen, of gebruik het formulier voor herroeping. Heeft u deze niet, dan is een schrijve met uw ordernummer, naam en adres gegevens voldoende. Verpak uw zending goed en op een deugdelijke manier en gebruik de verpakkingen van het artikel niet als retour verpakking.
Hoeveel dagen heb ik om mijn order retour te sturen?
Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 30 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.
Wat is het retour adres?
Ons retour adres is:
Probeauty.nl
Plantsoenstraat 1B
7001AA Doetinchem
Download hier het modelformulier voor herroeping
Ga naar de pagina voor retouren
Garantie
Hieronder vind je de meest gestelde vragen over garantie.
Heb ik garantie op mijn bestelde producten?
Uiteraard heb je garantie op de bij ons besteld en geleverde artikelen. Op (elektronische) apparatuur heb je twee jaar garantie (consument). Mocht je hierop aanspraak willen maken, neem dan contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
De garantie is alleen geldig binnen de garantietermijn en wanneer er sprake is van een gegronde klacht. In de volgende gevallen is er geen sprake van een gegronde klacht:
- Verkeerd gebruik of nalatig onderhoud
- Opzettelijke of door nalatigheid ontstane beschadiging
- Normale slijtage.
Meer informatie vind je in onze algemene voorwaarden.
Is wettelijke garantie van toepassing?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
Is er een termijn aan de garantie gekoppeld?
De garantietermijnen op onze website worden genoemd betreffen de fabrieksgarantie. Deze fabrieksgaranties doen geen afbreuk aan de wettelijke garantie.
Betalen
Hieronder vindt je de meest gestelde vragen over betalingen.
Welke betaalmogelijkheden zijn er bij ProBeauty?
IDEAL: Gemakkelijk binnen Nederland. De betaling is direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
Creditcard: Mastercard of VISA. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
PayPal: De betaling is direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
Afterpay / Riverty: Bij deze optie betaal je pas na ontvangst van de producten. Let op: U betaalt aan Afterpay, en niet direct aan ons. Je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
Overboeking: Bij deze optie betaal je vooraf. Je bestelling wordt na ontvangst van je betaling dezelfde werkdag verstuurd. In de regel is de verwerkingstijd 1 á 2 werkdagen.
GiroPay: Speciaal voor onze Duitse klanten bieden wij GiroPay aan. Dit kan alleen gebruikt worden icm een Duitse bankrekening! GiroPay lijkt op het Nederlandse iDeal.
Apple Pay: Betaal doormiddel van uw Apple device. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
Przelewy24: Speciaal voor onze Poolse klanten is deze betaal oplossing. Gemakkelijk en veilig betalen via Przelewy24. De betaling is direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* verzonden
Google Pay: Betaal doormiddel van uw Google device / Google Account. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
Payconiq: Betaal doormiddel van het scannen van de QR code. Dit vereist een Payconiq account. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
Bancontact / Mister Cash: Betaal eenvoudig via uw vertrouwde Belgische bankomgeving. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
VVV Cadeaukaart: U betaalt met een voorgedefinieerd tegoed of voucher. De betaling wordt direct verwerkt en je bestelling wordt (mits geplaatst voor 17.00 uur) dezelfde werkdag* nog verstuurd!
*=Op werkdagen voor 17.00 uur besteld word dezelfde dag verzonden. Bestellingen die in het weekend worden geplaatst zullen op de eerstvolgende werk dag worden verzonden.
Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief btw?
Alle bedragen in onze shop zijn inclusief 21% (of 9% BTW). (consument & professional).
Hoe kan ik met een kortingscode betalen?
Tijdens het afrekenen kan je de kortingscode toepassen. Vul hem in het vak “kortingscode” in en druk op “toevoegen”. De korting wordt direct verrekend. Per bestelling kan je één kortingscode gebruiken.
Wat moet ik doen als mijn kortingscode niet werkt?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Denk hierbij aan de volgende punten:
- Voor sommige codes heb je een account nodig
- Sommige kortingscodes hebben bepaalde voorwaarden. Het kan zijn dat jouw bestelling niet aan deze voorwaarden voldoet
- Let goed op de geldigheid van de kortingscode
- Kijk of je de kortingscode goed gespeld hebt. Kijk vooral goed naar hoofdletters en leestekens
- Mocht het niet aan de bovenstaande punten liggen, dan raden wij aan om contact op te nemen met onze klantenservice
Wat zijn de bankgegevens van ProBeauty?
- IBAN: NL57 RBRB 0943 585 422 (Heeft u gekozen voor Afterpay-Riverty dan moet u aan Afterpay-Riverty betalen)
- BIC: RBRBNL21
Wanneer wordt mijn AfterPay / Riverty factuur aangemaakt?
Na ontvangst van je bestelling krijg je binnen enkele dagen een betaaloverzicht van Riverty/AfterPay per e-mail. Na ontvangst van dit betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen.
Waarom kan ik niet met Afterpay / Riverty betalen?
Een betaling door middel van Afterpay / Riverty kan door verschillende oorzaken worden geweigerd. Wegens privacy hebben wij hier helaas geen inzicht op. Afterpay / Riverty kan je precies uitleggen waarom je betaling wordt geweigerd, wij raden je aan om met Afterpay / Riverty contact op te nemen. Kijk ook op riverty.com voor meer informatie
Ik krijg een betaal herinnering van Afterpay / Riverty
Wellicht is de betaling ontschoten, dat gebeurt iedereen van tijd tot tijd wel eens. Ons advies is om de betaling zo spoedig mogelijk te voldoen om vervelende situaties te vermijden.
Bent u echter van mening dat u voldaan heeft, kunnen volgende situaties van toepassing zijn:
- U heeft aan ons direct betaald ipv aan Afterpay / Riverty. In dat geval moet u zo spoedig mogelijk contact (klantenservice) met ons opnemen.
- U heeft per ongeluk het verkeerd betaalkenmerk gebruikt. In dat geval moet u zo spoedig mogelijk contact met Afterpay / Riverty opnemen.
Klachten
Klachten zijn natuurlijk erg vervelend, en wij doen altijd ons best om het goed op te lossen. Hieronder vindt u meer informatie hier over.
Ik heb een klacht, wat kan ik doen?
Heeft u een klacht? Dat is natuurlijk ontzettend vervelend. Wordt niet boos, wij gaan ons best doen om het voor u op te lossen.
Neem gerust contact op via onze klantenservice of bel naar: 0316531501
Hoe dien ik een klacht in?
Indien je een klacht hebt over onze producten of dienstverlening, kan je contact met ons opnemen via het contactformulier. Je ontvangt binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie van ons. Mocht je het als consument niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform. Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.
Reviews
Wij verzamelen graag reviews, want jouw mening en ervaring is belangrijk voor ons*. Deze reviews worden niet verzameld door ons, maar door een externe onafhankelijke partij. Na het afronden van de bestelling volgt kort hierop een uitnodiging van Trusted Shops om ons als verkopende partij te reviewen en het aangekochte item te reviewen. Wilt u meer informatie over hoe de reviews verzamel worden door Trusted Shops en TrustPilot? Dan kunt op een van onderstaande linken "klikken" om het beleid te bekijken.
Trusted Shops: www.trustedshops.nl
Trustpilot: www.trustpilot.com
*= Gebruik de reviews a.u.b. alleen voor uw ervaring met ons of het product. Stel vragen omtrent uw bestelling of product a.u.b. eerst aan ons. Dit kan telefonisch op: 0316531501 (Ma. t/m Vr. 09:30 tot 17:30) of via ons klantenservice: klantenservice@probeauty.nl